Top & Top - Branding

De uitdaging

Ooit begonnen met een emmer en een sopje, sparend voor een stofzuiger. Als 14-jarige dacht Michael Top al als een ondernemer: sparen > investeren > groeien! En zo geschiedde. 18 jaar later is Top & Top schoonmaak een gevestigde naam in Flevoland en groeit het bedrijf elk jaar gestaag.

Er wordt op dit moment zelfs een groot pand verbouwd waar Top & Top nog dit jaar zijn intrek in wil nemen. Het geheim van de organisatie? De mensen! De schoonmakers en de mensen op kantoor maken elke dag het verschil voor de klanten.

Maar een goed schoonmaakbedrijf heeft ook heldere en frisse marketing en communicatie nodig. De marketing verdient, parallel aan de groei van het bedrijf, een professionaliseringsslag. Top & Top heeft daarom aan de Content Coalitie gevraagd om hen te ondersteunen in 2019.

 

De oplossing

We starten met het (her)positioneren van Top & Top. Daarna brachten we de Branding in lijn met de nieuwe positionering (en de huige tijdsgeest). Top & Top had al wel een logo dat zich in de loop der jaren had ontwikkeld, maarhuisstijl elementen, kleurgebruik, lettertypes, fotografiestijlen en een tone of voice ontbrak. Daarom ontwikkelde wij een Brand book met daarin duidelijk omschreven richtlijnen, do’s and don’ts.