Top & Top - Positionering
De uitdaging
Een nieuw kantoor, een nieuw systeem en een nieuwe website. Top & Top herordend in 2019 de basis van het bedrijf. Daar hoort ook een kritische interne blik bij. Wie is Top & Top anno 2019, waar staan we voor en hoe communiceren we met onze stakeholders?
Van een eenmanszaak die toetsenborden schoonmaakte naar een vooraanstaand schoonmaakbedrijf met ruim 50 mensen in dienst. En de cijfers liegen er niet om. Nog elk jaar stijgt de omzet én winst. De missie van Top & Top is dan ook te groeien naar het grootste schoonmaakbedrijf van Flevoland. Om dit te bereiken is het neerzetten van een sterk merk essentieel. Maar waarom kiest de (potentiele) klant voor Top & Top?
De oplossing
Hoogste tijd om Top & Top te herpositioneren. De belangrijkste bouwsteen van elke marketing- of communicatieactiviteit is namelijk een sterk merk. Het zorgt voor herkenbaarheid en betrouwbaarheid bij (potentiële) klanten. Anders gezegd: een sterk merk is bepalend voor het succes van een organisatie. En aan de basis van de strategie om dit te bereiken, staat een positioneringsanalyse.
We gingen op zoek naar:
- de kracht en het onderscheidende vermogen van Top & Top;
- hoe de belangrijkste concurrenten zich positioneren;
- de behoefte van de doelgroep.
Het resultaat
De positioneringsanalyse liet een gat zien in datgene waar de doelgroep behoefte aan heeft en wat Top & Top (wél en de concurrentie niet) kan bieden. En dat brengen we in elke communicatie-uiting naar voren.