Voor je het weet is het jaar alweer voorbij… PANIEK!

Minder dan 70 dagen om jouw doelstellingen voor dit jaar te halen

Vol goede moed ga je na je vakantie weer aan het werk. Je bent opgeladen en kan er weer tegenaan. En dan is er altijd weer die ene collega die in het gesprek over de vakantie terloops nog even zegt: “Tja, voor je het weet is het jaar alweer voorbij!” 


Minder dan 70 dagen te gaan

In je hoofd ben je dan meteen aan het rekenen: nog vijf maanden, alhoewel…augustus is nagenoeg voorbij, dus dan zijn er nog maar vier maanden te gaan. Maar december telt met al die feestdagen maar voor de helft mee, dus eigenlijk nog drieeneenhalve maand waarin het moet gebeuren. Ging ik nou met de herfst nog een week weg? Dan ineens slaat de paniek slaat toe. Minder dan 70 werkdagen te gaan!


Klanten vinden en binden doe je nu!

Tijd om orde op zaken te stellen. Welke projecten maak je dit jaar nog af en welke pak je nog op? 
Het lijstje met dingen die we gingen afmaken had ik altijd zo klaar, maar met de andere lijst (welke dingen gaan we dit jaar nog oppakken) had ik moeite. Ik zag altijd zoveel kansen waarvan ik vond dat ze niet konden wachten tot volgend jaar. De markt bewerken, zichtbaar zijn, klanten vinden en binden doe je tenslotte nu!


HOE DAN?!

Je wilt bijvoorbeeld nog een actie of evenement opzetten om klanten binnen te halen en waarbij je de nodige PR kan scoren. Daarvoor heb je wel een actiewebsite nodig. Een promotiefilmpje om via de sociale media te verspreiden is ook handig. Wervende banners en flyers om off- en online te verspreiden mogen ook niet ontbreken en je wilt ook nog een paar persberichten versturen. Ondertussen kijkt je marketingafdeling je verschrikt aan… HOE DAN?!

“Regel het!”

Uitbesteden! Maar op het moment dat het door je hoofd gaat, laat je die gedachte ook meteen weer los. Je hebt geen tijd (en zin) om al die briefings op te stellen voor de websitebouwers, tekstschrijvers, online marketingbureaus en vormgevers. Je hebt ook geen tijd (en zin) om al die experts vervolgens op één lijn te krijgen gedurende het proces. In mijn vorige banen liep ik daar ook tegenaan. ik miste een bureau waar ik tegen kon zeggen: Dit zijn wij! Dit is de doelstelling! Regel het!


De Content Coalitie

De Content Coalitie is mede met deze uitdaging in het achterhoofd opgericht. Een antwoord op het schrijven van tig briefings en het continu fungeren als vertaalmachine tussen bureau X en bedrijf Y. We zijn, met een mooie Engelse term, een fullservice marketing en communicatiebureau. Een plek met alle expertises in huis en waar je met één briefing talloze marketing en communicatie radartjes aan het werk zet. Dus kom maar op met je doelstelling. Wij regelen het!


Auteur: Sietze

Geplaatst op 15 augustus 2018 om 11:52.