Sietze

Mijn “waarom”? Simpel! ‘Succes = verwachting + 1’ leerde ik in mijn tijd bij het Dolfinarium. Net dat stapje harder lopen voor de gast en klant. Ogen van collega’s, klanten, relaties laten stralen door ze te helpen met hun marketing en communicatie uitdagingen. En daarbij (of juist daarom) altijd jezelf blijven. Dat is mijn verhaal.

Heineken international was mijn eerste werkgever. Verpakkingen van over de hele wereld analyseren. Bij de Zeilvaart (nu NAUPAR) kon ik mijn passie voor het vak combineren met mijn passie voor de watersport. Een organisatie met zowel externe als interne klanten (de aangesloten schippers). Bij het Dolfinarium ben ik begonnen als marketeer, maar jaren later heb ik het marketingvak op een lager pitje gezet toen ik gevraagd werd PR manager en woordvoerder te worden van dit zeezoogdierenpark. Een fantastische uitdaging waar ik aan alle stakeholders het ware verhaal van het Dolfinarium mocht vertellen. Zo ontving ik wekelijks de regionale en nationale media als ook de politici op het park. Deze rol als communicatiemanager en marketingman combineerde ik bij het Flevo-landschap als hoofd Communicatie en Marketing. Samen met het team van 5 medewerkers en 150 vrijwilligers maakten we van alle complexe werkzaamheden en boodschappen van de stichting een tastbaar verhaal en professionaliseerden we alle communicatie-uitingen. Met als resultaat dat, ondanks de magere jaren, het donateursaantal flink steeg en ook het aantal sponsoren (en hun
bijdragen) fors toenam.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Er is meer dan werken voor een biermerk, zeezoogdierenpark of natuurorganisatie. Er zijn zoveel bedrijven die ik graag wil helpen met het bereiken van hun doelstellingen door ze te ondersteunen op het gebied van Marketing en Communicatie. Naast mijn werk zijn mijn vrouw en twee kinderen mijn energizers. Met stip op 1. Sporten is nog zo’n fantastische bezigheid om energie kwijt te raken én op te doen. Ik, zeil, zwem, fiets en loop hard. Soms combineer ik die laatste drie in een triathlon. En met het laatste restje vrije tijd dat ik heb, beleef ik ontzettend veel plezier bij de Lions in Lelystad.

Mijn specialismen:

  • PR & Media
  • teksten schrijven en redigeren
  • strategie
  • branding
  • positioneren
  • content marketing
  • Simon Sinek’s “Why”
  • motiveren en enthousiasmeren