Byzz - Positionering

De uitdaging

Byzz, het nieuwste werving- en selectiebureau van midden Nederland. Byzz is er voor de hogeropgeleide talenten. Eigenaar en oprichter Marleen te Roller doet nu wat ze al 10 jaar in opdracht van anderen deed: werkgevers koppelen aan werknemers en vice versa. Altijd op zoek naar de beste match voor beide kanten.

Maar nu als nieuw bureau en merk. En daarvoor is een basis nodig. Wie is Byzz is voor klanten én ten opzichte van haar concurrenten? Als dat helder is kan het bouwen beginnen. Bouwen aan een sterk merk. Marleen vroeg de Content Coalitie haar te helpen bij het stevig neerzetten van Byzz.

De oplossing

De eerste stap die we namen om van van het nieuwe Byzz een sterk merk te maken was op zoek te gaan naar de juiste positionering. Op zoek naar het gat (gap) in de markt.

We gingen op zoek naar:
- de kracht en het onderscheidende vermogen van Byzz;
- hoe de belangrijkste concurrenten zich positioneren;
- de behoefte van de doelgroep.

Het resultaat

De positioneringsanalyse liet een gat zien in datgene waar zowel werkgevers als werknemers behoefte aan hebben. Iets dat Byzz (wél en de concurrentie niet) biedt. 
En dat brengen we in elke communicatie-uiting naar voren.