BModesto - Branding (huisstijl)

De uitdaging

BModesto, een internationale farmaceutische groothandel, gespecialiseerd in parallel import. Klinkt ingewikkeld, maar valt mee. BModesto zorgt ervoor dat ziekenhuizen en apotheken altijd goede medicijnen aan hun klanten kunnen bieden tegen een scherp tarief. BModesto begon in 2014 met een klein team op een klein kantoor. Inmiddels werken er ruim 80 medewerkers. Het bedrijf heeft zich in rap tempo ontwikkeld. Tijdens dat proces kwam ook steeds meer de roep om de uitstraling van het merk mee te laten groeien. 

De oplossing

BModesto vroeg de Content Coalitie om hulp. Er was een logo, maar het ontbrak aan een echte huisstijl en handvatten om dit consistent uit te dragen. Daarom ontwikkelde wij een Brand book met daarin duidelijk omschreven richtlijnen, do’s and don’ts. Een handleiding dat elke leverancier van communicatiemiddelen kan gebruiken. Van fotograven en tekschrijvers tot drukkers en signingbureau’s. Met een Brand book blijft de communicatie consistent en daardoor helder en herkenbaar voor alle stakeholders.