Aviodrome - radiospot

Sinds januari helpen we Aviodrome met hun marketing. Als Brand Lead, zoals deze interim functie officieel heet, van dit luchtvaartmuseum rollen we gedurende het jaar verschillende campagnes uit, monitoren en bewaken ze. Een van de eerste momenten in het jaat om als dagje uit te “pieken” is de voorjaarsvakantie. Dan gaan de mensen er weer voor het eerst op uit in het nieuwe jaar. Voor Aviodrome zetten we, naast een online campagne, ook een radiospot gedurende 2 weken in bij Qmusic en Skyradio.

Doel:

mensen enthousiasmeren om in de voorjaarsvakantie Aviodrome te bezoeken. Dit jaar extra leuk vanwege de nieuwe expositie ‘100 jaar luchtvaart in Nederland’. 

Doelstelling:

Awareness, traffic en conversie

Doelgroep:

Ouders van kinderen in de leeftijd van 6-12 jaar.

Opzet van de spot

De voorjaarsvakantie nadert. Ouders maken plannen om de tijd met hun kinderen zo goed, leuk en waardevol mogelijk te besteden. Aviodrome wil deze ouders bereiken en ze overhalen om met hun kinderen (leeftijd 6-12 jaar) het Aviodrome in Lelystad te bezoeken. Het zijn met name de jongens in deze leeftijdscategorie die op zoek zijn naar avontuur. Stoere dingen doen. Dromen najagen. Het is de leeftijd dat je fantaseert over je beroep van later. Word ik politieagent, autocoureur of piloot? Deze jongens zijn helemaal op hun plek bij Aviodrome. Een stoer museum waar je veel kunt zien, maar nog meer kunt doen en ontdekken. Zelf achter de stuurknuppel van een Boeing 747 plaatsnemen, vliegen in een flight simulator, alles leren en spelenderwijs ontdekken over hoe een vliegtuig werkt.