AST Car Technics - Positionering

De uitdaging

Een unieke en onderscheidende positionering voor AST Car Technics. AST Car Technics, een winkel en werkplaats in Lelystad waar je met alle soorten voertuigen terecht kunt. In de winkel vind je accessoires voor auto, camper en busje. In de werkplaats kan je terecht voor inbouw van diverse soorten apparatuur en systemen en worden APK, grote en kleine onderhoudsbeurten aangeboden.


In Lelystad zijn er veel garages en winkels waar ze auto-onderdelen verkopen. Daarom is het belangrijk om datgene dat AST Car Technics uniek maakt uit te stralen en klanten letterlijk en figuurlijk te bewegen. AST Car Technics schakelde de Content Coalitie in om ze te helpen hun onderscheidende te (her)ontdekken en dit naar buiten toe uit te dragen.

Bij een positioneringsanalyse brengen we het onderscheidende vermogen ten opzichte van concurrenten in kaart. Hierbij staan drie vragen centraal:
- Wie ben je (wat is de identiteit van de organisatie)?
- Wie zijn je concurrenten (hoe etaleren zij zich)?
- Wat wil/verwacht de doelgroep van je (waar hecht men waarde aan)?

Deze vragen vormen de basis voor de positioneringsanalyse, het creëren van een zogenaamde betekenisladders en het vormgeven van de uiteindelijke merkessentie. 

Het resultaat

Een duidelijke positioneringsstrategie. Een nieuwe manier van communiceren en duidelijkheid naar en voor klanten en medewerkers. Deze positioneringsanalyse geeft AST Car Technics handvatten om consistent te zijn in alle communicatie-uitingen.  Het resultaat is dat Lelystad straks weer weet waarvoor en waarom ze bij AST Car Technics moeten zijn met hun auto, camper of busje. En een bijkomend resultaat voor ons? Een zeer tevreden klant die ons heeft gevraagd hem te non-stop te blijven ondersteunen met zijn marketing en communicatie.