AST Car Technics - PR

De uitdaging: nieuwe monteur –> nieuwe klanten?

AST Car Technics, een gouden combinatie van winkel en werkplaats. Nagenoeg alle accessoires voor auto, camper en busje kun je er vinden en kun je in de werkplaats nog in laten bouwen ook. Toch is de werkplaats ook jarenlang de plek geweest waar klanten terecht konden voor een grote en kleine beurt aan hun voertuig, maar na het wegvallen van een monteur werd die service niet meer actief aangeboden. Tot november 2018. Vanaf die maand werkt er bij  AST Car Technics een nieuwe monteur. Een alleskunner en “alle-merken-kenner”. Tijd om de onderhoudsbeurten en APK weer onder de aandacht te brengen van oude en potentiele klanten. De Content Coalitie werd hiervoor ingeschakeld.

de oplossing:

Stap 1: De kracht van herhaling

Voor AST Car Technics schreven we een persbericht om de komst van de nieuwe vakman wereldkundig te maken. We plaatste deze in de regionale en meest gelezen krant in Flevoland, de Flevopost. Voor dezelfde krant maakte we een advertetie die we in de week van het persbericht en in de weken erna in de krant plaatsten.



Stap 2: Een lekker tussendoortje

Tussentijds deed zich nog een mooie kans voor. Twee weken na de komst van de nieuwe monteur bestond AST Car Technics 35 jaar. In Lelystad is dat echt een mijlpaal, want de stad is nog jong en zo ook de bedrijven die er gevestigd zijn. Voor een vaste kracht van AST die er al vanaf het begin af aan bij is (en die al enkele jaren de pensioengerechtigde leeftijd is gepaseerd) was dit het moment om een punt achter zijn werkzame leven te zetten. Dit feit grepen we aan om wederom de krant op te zoeken. Met een paginagrootte advertentie, waarin op de eerste plaats de medewerker in kwestie werd bedankt, brachten we AST onder de aandacht van de Lelystedeling. In dezelfde advertentie werd het 35-jarige bestaan uiteraard ook breed uitgemeten. En we stonden in dezelfde adverentie ook nog even stil bij de komst van de nieuwe monteur, slechts 2 weken daarvoor. Mooie boodschappen, vormgegeven in een logisch verhaal in een opvallende advertentie. We voegden nog een element toe: Nederlanders zijn gek op (gratis) taart. “Kom taart eten” viel er te lezen. Veel mensen gaven daar gehoor aan.

 

Stap 3: social media ondersteuning

Het nieuws verspreidde we niet alleen via de krant, maar vanzelfsprekend ook via social media.
Met de gekozen tone of voice en aansprekende beelden, waren we op de juiste momenten online actief.